Projecte Encara hi ha algú al bosc

Us presentem el projecte Encara hi ha algú a bosc, que ha elaborat l’equip de Cultura i conflicte i que han presentat a diferents ciutats de Catalunya des de la tardor de 2020.

Aquest projecte planteja propostes a partir dels 3 anys de recerca sobre les supervivents de les violacions massives que hi va haver durant la guerra de Bòsnia als anys 90, i els fills/es nascuts d’aquestes violacions, que ara ja tenen 25 anys. Es tracta d’un triple projecte que inclou una obra de teatre, el documental de la televisió, la instal·lació fotogràfica i l’activitat educativa. Aquest, va dirigit a l’alumnat de 4t d’ESO fins a 2n de Batxillerat o grau formatiu equivalent.

L’obra de teatre es va estrenar al Festival Temporada Alta de Girona, va fer temporada al TNC i ara està girant per diverses ciutats catalanes, una gira que seguirà aquesta tardor fent parada a Tarragona el pròxim 1 de setembre dintre del festival FITT. El documental es va emetre al programa Sense Ficció de TV3 el 12 de gener, i la instal·lació fotogràfica ha anat girant per Catalunya.

Pensem que és una proposta prou enriquidora i motivadora per als centres de la vostra zona que permet explicar un capítol moltes vegades desconegut de la història d’Europa i no tancat que parla de fets històrics a partir d’una aproximació a personatges reals que parlen en primera persona.

Podeu consultar tota la informació de la proposta clicant aquí.