Programa LECXIT

LECXIT és un programa promogut per la Fundació Jaume Bofill, la Fundació La Caixa i el Departament d’Educació que té com a objectiu incrementar l’èxit educatiu dels infants a través del treball per a la millora de la seva comprensió lectora.

La clau de LECXIT està en fomentar l’hàbit lector dels nens i nenes a partir d’activitats lúdiques, gràcies al voluntariat i a la implicació de l’entorn.

LECXIT funciona amb la col·laboració dels voluntaris i voluntàries que acompanyen els infants en la lectura amb una tutoria individual per setmana.

La participació de les escoles és clau per crear ponts pedagògics amb altres entitats, com per exemple les biblioteques municipals.

Alguns aspectes importants a tenir en compte:

• El projecte està adreçat als alumnes de 4t, 5è i 6è de Primària que necessitin millorar la seva comprensió lectora.
  • Els voluntaris del projecte reben una formació gratuïta de 2 hores abans de començar el mentoratge amb l’infant.
  • El perfil dels voluntaris ha de ser persones que gaudeixin molt amb la lectura.
  • Els alumnes de 4t d’ESO mitjançant el Servei Comunitari poden formar part del projecte com a voluntaris.
  • Les sessions són d’una hora setmanal durant 5 mesos i es recomana dur-les a terme en horari extraescolar.
  • Hi ha d’haver un responsable coordinador del projecte: cap d’estudis de l’escola, director de la biblioteca, etc.
  • El programa és totalment gratuït.

Trobareu tota la informació clicant aquí.