Nextus: el documental com a eina d’aprenentatge

Nextus és una plataforma educativa per aprendre amb documentals. L’equip de Nextus s’ha proposat que un alumne de Sydney, La Bisbal d’Empordà, Tarragona, Londres o Les Borges Blanques quan estudiïn Història, Geografia, Física, Matemàtiques, Arts, Ciències Socials… utilitzin el documental amb el mateix rigor amb què s’ha treballat amb el text en els darrers segles. Creiem que en la societat de la cultura visual és molt important incorporar l’aprenentatge audiovisual. Què hauria passat si la imatge en moviment hagués arribat abans que l’alfabet? Com estaríem formant l’alumnat avui en dia?

Gràcies un acord amb el Departament d’Educació s’ha decidit oferir l’accés gratuït a Nextus per al curs 23-24 a tots els centres educatius de la nostra comarca. L’únic requisit que cal complir és que us hi registreu abans del 15 de juliol d’enguany. Aquesta plataforma conté una selecció de les millors pel·lícules del panorama internacional al servei de l’educació avalades per professionals del documental. Podreu projectar legalment a classe els millors documentals amb continguts exclusius per a l’aprenentatge, respectant els drets d’autor i la propietat intel·lectual dels creadors. A més a més, tots els recursos audiovisuals estan avalats per un equip pedagògic multidisciplinari que analitza i facilita l’ús educatiu dels documentals proposant activitats didàctiques que fomenten el debat, la creativitat i el pensament crític. Tots ells pensats per a treballar a l’aula i classificats per matèries, temàtiques i edats.

Com podeu accedir els centres educatius de forma gratuïta per a tot el curs 23-24?

1. Registreu el vostre centre a: https://nextus.global/subscription/code
  2. Introduïu el codi exclusiu i seguiu les instruccions indicades.
  3. Primerament, cal que s’inscrigui la persona responsable del centre. Un cop enregistrada, se li farà arribar un document excel perquè l’empleni amb els noms i correus de tots els docents que hi vulguin tenir accés. L’equip Nextus donarà d’alta a tot el claustre.

Accediu aquí al butlletí i a la presentació de la plataforma.