Maleta d’acompanyament al dol

El Servei Educatiu de la Terra Alta ha creat una nova maleta pedagògica amb un recull de contes que aborden la temàtica de la pèrdua i el dol, per tal de treballar aquest vessant de la vida amb l’alumnat en determinades situacions. Es tracta de normalitzar amb els infants un tema considerat tabú en la nostra societat, que costa d’afrontar i parlar-ne, però que convé no tapar ni esquivar. No hem d’ocultar la realitat als infants i joves, ni protegir-los de la mort, sinó que els hem de preparar per acceptar-la i ajudar-los en el procés de dol. Els contes que trobareu en aquesta capsa esdevenen una eina molt útil per poder treballar les emocions i els sentiments amb les criatures i ens ajuden a establir converses molt interessants a l’aula. Si volem educar l’alumnat de manera integral, no podem evitar parlar de la mort i el dol, ja que formen part de la vida i els centres educatius han d’acompanyar emocionalment els infants en aquests processos.

La maleta d’acompanyament al dol inclou els títols següents:

Autors Títol Registre
Acosta, A. – Galí, M. El petit i jo 9948