Lliçó Inaugural de Curs: La Documentació Pedagògica

El passat dijous 29 de setembre a les 17:30h va tenir lloc la primera lliçó inaugural del curs a càrrec de la Sra. Dolors Feixas Roche, mestra jubilada de l’escola cooperativa el Puig d’Esparreguera. La xerrada, que es va portar a cap a l’edifici de l’Arxiu Comarcal de la Terra Alta, tenia per títol La documentació i l’escola, un repte professional i ètic on la conferenciant va anar desgranant els 7 punts essencials per anar registrant tot el que succeeix a l’escola. Aquests eixos són els següents: 1. Documentar el fer de l’escola; 2. Documentar un itinerari de recerca d’un grup (projecte); 3. Documentació i identitat; 4. Documentació a les parets de l’escola; 5. Documentació i avaluació; 6. Documentació i aprenentatge professional i 7. Documentació de l’itinerari d’un curs a l’escola. La xerrada va anar acompanyada d’una presentació amb fotografies i vídeos que testimoniejaven el fer diari de l’escola el Puig i que va servir per exemplificar el que ens assenyalava. Al llarg de la sessió, la Dolors ens va anar proveint d’idees i recursos molt útils d’una manera clara i entenedora, remarcant que la documentació pedagògica és una eina molt poderosa que dona singularitat a l’escola aportant-li valor, serveix per saber d’on venim, on som i cap on volem anar recuperant la memòria dels centres i confegint-ne la identitat a través de les diferents veus i llenguatges, entre altres aspectes. Val a dir que fou una tarda molt profitosa i amb molta afluència de públic, on tothom va poder gaudir d’un discurs molt poètic i emotiu per part de la conferenciant.

Des del Servei Educatiu de la Terra Alta volem agrair a la Laura Tienda, directora de l’Arxiu Comarcal de la Terra Alta, la cessió d’un espai tan fantàstic com és la sala de conferències de l’ACTA.