Exposició i taller Im-Perfectes

Ahir dijous 14 d’octubre a les 11:15 hores va tenir lloc a la Biblioteca Municipal de Gandesa l’Exposició i taller Im-Perfectes a càrrec de les germanes Besolí, l’Ester i l’Olga. L’exposició està adreçada a l’alumnat d’ESO i presenta uns quadres que tracten temes de salut mental com els trastorns de la conducta alimentària, com poden ser l’anorèxia, la bulímia, el trastorn dismòrfic corporal, etc. Aquests trastorns solen afectar els nois i noies més joves, ja que sovint es veuen influenciats per models de bellesa irreals i no saludables que es mostren a la publicitat i a les xarxes socials. També es va comentar el tema de les operacions d’estètica, dels cànons de bellesa femenins canviants al llarg de la història, dels milers de milions d’euros que genera cada any la indústria de la moda i la bellesa, del retoc de les imatges que veiem en revistes, webs…, tot això per fer reflexionar l’alumnat i fomentar el seu esperit crític envers aquesta temàtica.

Al taller hi van poder assistir 2 grups bombolla de l’INS Terra Alta, un de 3r i un de 4t d’ESO, que van poder gaudir de les explicacions de les germanes Besolí i les de la infermera Lídia Sarrió, de la Fundació Pere Mata, que treballa amb aquests tipus de malalts. L’alumnat va poder interactuar amb elles i realitzar preguntes sobre el tema.

El projecte Im-Perfectes està impulsat per la Central de Biblioteques de les Terres de L’Ebre i la Taula de Salut Mental de les Terres de l’Ebre, amb la col·laboració del CRP de la Terra Alta.