Explica-m’ho

Aquest divendres coeducatiu us presentem el llibre Explica-m’ho, 101 preguntes fetes per nens i nenes sobre un tema apassionant, de l’escriptora Katharina von der Gathen i la il·lustradora Anke Kuhl.

Katharina von der Gathen va néixer el 1972 a Alemanya, va estudiar educació especial i també va formar-se en educació sexual. Imparteix tallers d’educació sexual per a nens i joves a escoles. Les notes reproduïdes en aquest llibre les van escriure alumnes de tercer i quart de primària en el marc d’un projecte d’educació sexual.

Anke Kuhl és una il·lustradora i dissenyadora gràfica alemanya. Tres dels seus llibres són La Lola vola, Que bo!, i En família!, guardonat amb el Premi de Literatura Infantil i Juvenil d’Alemanya. La seva obra gira al voltant dels infants.

Aquest llibre en format bloc és un recull de les preguntes formulades per alumnes de tercer i quart de primària amb els quals l’autora va compartir una bona temporada parlant del cos, la pubertat, la sexualitat i l’amor. Aquesta va proposar-los que anotessin totes les preguntes que se’ls acudissin i que les posessin en una capsa sense escriure-hi el seu nom i va prometre’ls que les contestaria totes. Així doncs, en aquest volum, podeu llegir les preguntes més destacades que van sorgir de la proposta. Els dibuixos de l’Anke Kuhl il·lustren els textos amb imatges divertides que conviden a pensar. Al revers de cada pregunta s’hi troba la resposta, explicada de forma clara i concisa, sense embuts. Les preguntes del llibre no estan classificades seguint cap criteri o temàtica, fet que permet llegir el bloc començant pel principi, pel final o pel mig.

El tipus de preguntes que ens trobem són del tipus Per què ens fem petons? Què se sent quan es fa sexe? Per follar s’ha d’anar despullat? Es pot fer sexe sota l’aigua? Per què els pits cauen? Es poden fer fills sense fer-ho? Què vol dir “catxondo”?, i un llarg etcètera, fins arribar a 101 preguntes, totes molt interessants que resolen els dubtes i curiositats dels xiquets i xiquetes d’una forma natural i respectuosa, sense eufemismes i amb molta cura.

Podeu trobar aquest títol, i molts d’altres, a la maleta pedagògica Coeduca’t Grans.