Crida ben fort, Estela!

A l’Estela li agraden moltes coses. Quan es banya, li agrada jugar amb l’aigua i imaginar-se que és un dofí; li encanten les croquetes i la truita de patates de la seva àvia i també li agrada figurar-se que els seus cabells foscos i llarguíssims són un vestit màgic que la protegeixen del món i la fa invencible. Fins fa poc també li agradava jugar amb el seu oncle Anselm, però últimament la porta a l’habitació i li fa coses que a ella no li agraden gens. La Conxita, la seva mestra, li va ensenyar un truc meravellós per quan passi alguna cosa que no li agradi o algú vulgui fer-li mal: Crida ben fort, Estela!.

Aquest conte, que presenta una situació d’abús sexual infantil, vol donar estratègies i eines als més petits per tal que siguin capaços de verbalitzar aquelles situacions incòmodes, desagradables o violentes que els hi puguin succeir. L’autora, Bel Olid, manifesta que és un tema que li preocupa molt, ja que ella mateixa el va patir d’adolescent, i recorda que aquesta situació afecta al 20% de la població. El conte Crida ben fort, Estela! s’ha començat a treballar en molts centres escolars catalans per tal de fer prevenció de l’abús sexual infantil, atès que desafortunadament segons les dades, 1 de cada 5 infants ha patit o patirà una experiència com aquesta a llarg de la seva infantesa.

Crida ben fort, Estela! va merèixer el Premi Qwerty 2009 al millor llibre infantil de l’any. Un conte que si voleu, podeu escoltar aquí amb l’extraordinària veu i dicció del gran Lluís Homar o el podeu llegir sencer en català aquí.

Podeu trobar aquest conte en la versió en castellà a la maleta pedagògica Coeduca’t mitjans.