Espai de preguntes indagadores

El passat dissabte 23 de setembre, de 10h a 13h, va tenir lloc el primer taller de l’activitat formativa Espai de preguntes indagadores a l’escola Puig Cavaller de Gandesa. Vàrem comptar amb la presència del Sr. Toni Otero, mestre i director de l’escola Anglesola de Barcelona, que va impartir la seva ponència sobre les bones preguntes a l’aula. La sessió va transcórrer de manera fluïda i amena, on el ponent va aportar molts exemples pràctics i va engrescar les assistents a participar en diferents activitats grupals que van donar peu a l’opinió, la reflexió i l’anàlisi. Dissenyar bones preguntes per fer a l’alumnat no és una tasca fàcil, però com a docents hem de ser persistents i tenir en compte una sèrie d’elements clau com la posada en funcionament dels coneixements previs de l’alumnat, la creativitat, no buscar respostes als quès sinó als coms i perquès, establir una bona gestió de la conversa a l’aula perquè tot l’alumnat pugui expressar-se, l’avaluació dels processos, etc. Finalment, la xerrada va acabar amb la realització d’un experiment que va motivar molt les participants i va generar molta curiositat i interès, així com incertesa i diferents hipòtesis.