Entrega de premis del Concurs de Salut Mental

Aquest dimecres 26 d’octubre a les 10:45 hores ha tingut lloc a la sala de plens del Consell Comarcal de la Terra Alta l’acte d’entrega de premis i diplomes del Concurs de relats i cartells de Salut Mental, organitzat per la Taula de Salut Mental de les Terres de l’Ebre amb la col·laboració del Consell Comarcal i del Servei Educatiu de la Terra Alta. La tasca del jurat ha estat difícil i feixuga perquè tots els treballs eren mereixedors del premi per la seva qualitat i el seu missatge, però només se n’han pogut escollir 4; dos primers premis i dos accèssits. Des del Servei Educatiu de la Terra Alta volem donar les gràcies a l’alumnat de l’INS Terra Alta que s’ha engrescat a participar en el concurs de relats i cartells de Salut Mental i felicitar-los per les seves creacions tant literàries com artístiques, enhorabona a les guanyadores! I també agrair al professorat del centre que s’ha implicat en aquesta proposta tan necessària, moltes gràcies!

Com bé sabem, el mes d’octubre és el mes de la salut mental. És el mes ideal per encetar el tema de les malalties mentals a l’aula, tant a les escoles com als instituts; convindria doncs que se’n parlés més sovint d’una manera oberta per tal de trencar els tabús, les falses creences i els estigmes que l’envolten, fent visibles les problemàtiques i els patiments que comporta, i d’aquesta manera, sensibilitzar tota la societat envers aquests trastorns, que sovint, per desconeixença o per ignorància, es tracten amb discriminació i desdeny.

Els estudis demostren que 1 de cada 4 persones patirà un trastorn de salut mental al llarg de la seva vida i, per tant, totes i tots hi estem exposats. En conseqüència, seria bo ajudar a destruir els estereotips que hem creat sobre les malalties mentals i començar a comprendre-les millor mitjançant, per exemple, les converses reflexives a l’aula.

Finalment, remarquem que cal perdre la por a demanar ajuda i a anar al psicòleg o psiquiatre quan realment una persona necessita ajuda, ja que la salut mental i el benestar emocional són la prioritat.

Esperem la vostra participació en l’edició del curs vinent!