El libro rojo de las niñas

Avui al divendres coeducatiu us parlem de El libro rojo de las niñas de l’escriptora Cristina Romero i l’il·lustrador Francis Marín. Amb un format petit, el llibre transmet frases poderoses per a les nenes, que acompanyades per unes imatges al·legòriques, els reforça l’autoconeixement, el respecte i l’estima  i saber escoltar-se. Ens parla de canvis emocionals i ens reconcilia amb els cicles naturals: Como si una parte de ti misma renaciera de nuevo, mes a mes, luna a luna. Igual que renace la Naturaleza de la que tú formas parte.

Està pensat per empoderar les nenes en el seu pas a l’adolescència : Tú eres valiosa y eres única. Nadie más es ni será nunca como tú.

I no és solament un llibre per a nenes, també va dirigits a ells perquè els nens també formen part del canvi, i això fa que hi hagi més comprensió i ajuda a conèixer-nos més i a millorar-nos com a persones.

Les paraules i imatges semblen xiuxiuejar a la nostra psique (emocions-ment-esperit) que és bo obeir, escoltar-nos i estimar-nos.
La Natura habita en els nostres cossos, i si ens obrim a escoltar-la, ens regala el seu gran poder: anar a favor de nosaltres mateixes, el poder de conèixer les nostres necessitats canviants i atendre-les.