Conferència Invitació a la lectura i l’escriptura

El passat dissabte 4 de març vam tenir el plaer d’assistir al taller Invitació a la lectura i l’escriptura a càrrec del Sr. Jaume Centelles, mestre jubilat apassionat per la literatura infantil i juvenil que ens va fer gaudir com mai d’una matinal molt engrescadora, amena i estimulant. La sessió va tenir lloc a l’escola Puig Cavaller de Gandesa, de 10 a 13h, on el Jaume, amb el seu bon humor i la seva vitalitat extraordinària, ens va presentar tot un ventall de propostes d’aula a partir de contes per tal que l’alumnat s’ho passi d’allò més bé alhora que treballa les seves competències lingüístiques, en especial l’expressió oral i l’escrita. Les activitats d’aula mostrades anaven adreçades a l’alumnat d’infantil i primària i feien referència als contes que ens anava recomanant i explicant, emfatitzant el seu potencial de treball amb l’alumnat. Moltes de les activitats sorgides dels contes destacaven per la seva creativitat i originalitat, com per exemple la blackout poetry (poesia amagada), els acròstics, l’oca del conte Edevinacontes, les anous amb sorpresa interior, els jocs de cartes aleatòries amb paraules i frases, l’activitat del plomall, la creació d’històries a partir d’imatges en blanc i negre, les boles de paper amb paraules per imaginar històries, entre moltes d’altres. També hi va haver lloc per a la participació i la interacció de les docents amb el ponent, creant-se una atmosfera distesa i agradable. Des del CRP de la Terra Alta volem donar les gràcies a l’escola Puig Cavaller per cedir-nos l’espai, a totes les assistents pel seu interès i al Jaume Centelles per proveir-nos de tants recursos meravellosos i idees genials.