Competència Digital a Primària

S’ha publicat al Departament d’Educació el dossier sobre les Orientacions per a l’avaluació de la competència digital de l’alumnat de primària. Aquest document s’ha elaborat en el marc del Pla d’educació digital de Catalunya (PEDC).

En l’eix 1 s’inscriu l’assoliment de la competència digital de l’alumnat, en concret en l’objectiu específic 1: Proporcionar orientacions metodològiques i d’avaluació que permetin establir un seguiment sobre l’assoliment de la competència digital al llarg dels nivells de totes les etapes educatives. Aquest objectiu recull dues línies d’acció amb les corresponents actuacions: establir una gradació orientativa de l’assoliment de la competència digital a cada nivell de totes les etapes educatives, i establir orientacions per a la creació d’instruments d’avaluació de l’assoliment de la competència digital per a cada nivell de totes les etapes educatives. L’objectiu del present document és donar resposta a aquesta línia d’actuació del PEDC.

El caràcter transversal de l’assoliment de la competència digital de l’alumnat pot dificultar el seguiment i l’avaluació del professorat de manera coordinada. Per això, requereix una atenció especial. Necessita, a més, d’una coordinació de tot el personal docent del centre educatiu, la qual cosa implica arribar a acords metodològics i avaluatius.

Amb aquest document s’ofereix una aproximació a l’avaluació de la competència digital de l’alumnat al llarg de tota l’educació primària i del nivell òptim que hauria d’assolir en finalitzar l’etapa educativa, per poder participar de forma activa en el seu procés d’aprenentatge.