Capses d’aprenentatge

El passat dissabte dia 9 de febrer, dintre del cicle de conferències d’intercanvi d’experiències amb escoles inclusives, els mestres de l’escola Octavio Paz de Barcelona van venir a l’escola Puig Cavaller de Gandesa a explicar-nos què són les capses d’aprenentatge que ells mateixos havien creat degut al gran canvi metodològic que estan duent a terme al seu centre. Ens van comentar com havia estat la seva evolució com a escola i el seu full de ruta que inclou uns objectius molt clars i la total implicació i compromís dels membres del claustre. Els eixos vertebradors que fonamenten el PE de la seva escola són cinc: una línia pedagògica innovadora (assemblea i consell d’infants, treball per projectes, ambients d’aprenentatge, espais competencials, laboratoris de llenguatges i capses d’aprenentatge), aliances amb altres entitats (Grupo Planeta, Universitat Pompeu Fabra, Escola Massana, EOI Cornellà, etc), projectes d’escola (GEP, Erasmus+, STEAM, etc), OP360º (acompanyament personalitzat, informes de seguiment i d’aprenentatge, avaluació professional, etc) i fem xarxa (participació de les famílies). Tan la conferència inicial com els tallers posteriors van ser molt interessants i totalment profitosos ja que els docents van poder veure i avaluar les capses amb els materials, fer moltes preguntes i reflexionar sobre aquestes i sobre la pròpia pràctica educativa. Així mateix, la jornada va suscitar molt d’interès entre els mestres de la Terra Alta i també de les comarques veïnes. Moltes gràcies als docents de l’OP per el vostre bon saber fer i la vostra generositat en compartir el vostre projecte i fer taca d’oli. Cliqueu sobre la imatge per veure l’àlbum de fotos de la jornada.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *