Acte lliurament de premis Higiene de les mans

El passat dilluns 6 de maig, a les 17:30h, va tenir lloc a la Biblioteca Municipal de Gandesa l’acte de lliurament de premis del concurs de creacions artístiques del programa de la Higiene de les mans. Amb el lema La higiene comença a les mans els xiquets i xiquetes de primer van haver d’elaborar a l’aula una creació artística col·laborativa relacionada amb el rentat de mans i que podia tenir diferents formats: dibuix, collage, poesia, joc, etc. El programa de la Higiene de les mans és una col·laboració entre el Departament de Salut i d’Educació que consisteix bàsicament en que l’alumnat de primer curs d’educació bàsica rep un taller sobre la importància del rentat de mans en els diferents moments de la vida diària per part de les infermeres de l’Equip d’Atenció Primària de la Terra Alta. Així doncs, les infermeres visiten els centres participants en la iniciativa i imparteixen aquest taller que consta de diferents parts entre les quals destaquem la reflexió sobre el perquè i el quan cal fer una higiene de mans i l’explicació dels passos a seguir per fer un bon rentat de mans. A més, l’alumnat pot practicar aquests aspectes essencials d’una manera divertida a través d’uns jocs interactius amb el panell digital i d’una cançó amb coreografia.

Des del CRP de la Terra Alta volem felicitar l’alumnat de primer curs de les 8 escoles participants en l’edició d’enguany per la seva motivació i per la qualitat de les obres plàstiques elaborades, d’entre les quals destaquen per la seva originalitat un poema per rentar-se les mans, un tutorial del procediment del rentat de mans fet amb plastilina i un joc del 5 en ratlla.

Us engresquem a continuar participant i promovent la salut entre els més petits.