17a Edició del concurs educatiu Joves i Mobilitat

Amb la temàtica “La convivència en mobilitat. Què en pensen els joves?”, el RACC juntament amb el Servei Català de Trànsit convoquen la 17a edició del concurs educatiu Joves i Mobilitat per aquest curs 2023-2024.
Es tracta d’una temàtica que vol fer valdre el fet de conviure amb altres maneres de transport que estan influint en la mobilitat i la convivència. I és que cada dia ens movem pels carrers dels nostres pobles i ciutats de diferents maneres: a peu, amb transport públic, amb cotxe, amb moto, amb bicicleta, amb patinet, etc.
Ho fem compartint un mateix espai urbà, limitat i cada vegada més compartit, on hem de conviure complint les normes bàsiques, buscant la màxima agilitat, garantint la seguretat viària i donant sempre prioritat als usuaris més vulnerables com són els vianants, els ciclistes i els motoristes.
Es proposa als joves que reflexionin sobre la importància d’assumir la corresponsabilitat que ens pertoca i posar-se en el lloc dels ciutadans que es desplacen en diferents modes de transport urbà, ja que en mobilitat tots juguem diferents rols en moments diferents.
El concurs està adreçat a alumnes de Secundària, Batxillerat i Cicles Formatius de Grau Mitjà, així com nois i noies de 12 a 18 anys que són membres de casals de joves o centres de lleure catalans.
Es pot participar de forma individual o en grups de fins a 4 components i tutoritzats pels seus centres educatius, casals o clubs, podran presentar els seus treballs en tres categories: Anunci gràfic, Vídeo per a Instagram i Projecte de millora de la seguretat viària.
La presentació de treballs es pot fer ja mitjançant un tutor o monitor a través de la web
www.jovesimobilitat.cat abans del 19 d’abril de 2024.
A part de les millors propostes a les tres categories del concurs, també es premiarà a la
classe/grup que participi amb més treballs i al professor/monitor que hagi inscrit major nombre de participants. I un any més el concurs premiarà també el Millor Projecte Educatiu en Mobilitat Segura en reconeixement a les activitats que realitzen els centres regularment durant el curs escolar.
El concurs Joves i Mobilitat, que compta també amb la col·laboració del Departament d’Educació i diferents patrocinadors, té com a objectiu promoure actituds i valors de mobilitat segura, sostenible i responsable entre els adolescents catalans.
Per tal de treballar-ho a les aules o a casa, “Joves i Mobilitat” aporta diferents recursos informatius sobre la temàtica d’enguany, a més de propostes didàctiques sobre mobilitat, seguretat viària i convivència.