Conferències araESCRIC

El curs 2015-2016 el Departament d’Ensenyament ha impulsat el programa araESCRIC, amb el qual s’estableix com a objectiu millorar la competència escrita dels alumnes per augmentar-ne la capacitat de comunicació i el rendiment acadèmic, i així afavorir-ne l’èxit educatiu.

A tots els territoris s’han fet conferències a tres nivells: Educació Infantil, Primària i Secundària. A les Terres de l’Ebre s’han portat a terme a Tortosa per als centres educatius d’infantil i primària de les comarques del Montsià i Baix Ebre. I les conferències de secundària, també a Tortosa, es van poder inscriure tots els centres de les Terres de l’Ebre.

El proper curs, les d’infantil i primària s’oferiran a les comarques de la Terra Alta i la Ribera d’Ebre; i les de secundària s’oferiran de nou a Tortosa per a tots aquells centres que no  hi van assistir.

El pla té com a objectius generals:

• Valorar l’escriptura com a eina de construcció de coneixement i d’aprenentatge.
  • Millorar la competència d’escriptura per augmentar el rendiment acadèmic dels alumnes i així afavorir l’èxit educatiu.
  • Reconèixer l’escriptura com una estratègia transversal per a la millora del rendiment escolar a totes les àrees curriculars.
  • Fomentar l’hàbit de l’escriptura personal i del plaer d’escriure per gaudir i créixer.
  • Identificar el valor de la competència escrita per iniciar el recorregut cap a la participació en els diversos àmbits de l’activitat humana: privat, laboral, social i acadèmic al llarg de la vida.
  • Incorporar la literatura com a referent d’expressió escrita.

Podeu trobar més informació aquí

A més, el Departament ha compartit a la xarxa totes les conferències en format vídeo.

araescric

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *