II Premi Pilar Ongay. Institut Terra Alta.

Ahir, com a cloenda de les Jornades culturals de l’Institut Terra Alta, que aquest curs han dedicat a la multiculturalitat i a la diversitat del món, hi va haver el lliurament del II Premi Pilar Ongay.

En aquest acte es van presentar uns projectes interdisciplinars Vivim a la Terra Alta que els alumnes de 1r d’ESO havien treballat en grups cooperatius durant el primer trimestre del curs, però que no formaven part del premi.

Seguidament, es presentaren quatre treballs de síntesi de 4t d’ESO, de diferents temàtiques que els alumnes de 4t en grups cooperatius van investigar: Angoixa i ansietat a la Terra Alta; Sabem què mengem?; Vins terraltins pel món; L’insomni d’avui, la son del demà. El treball guanyador va ser Vins terraltins pel món.

Es van presentar també, tres treballs de recerca de 2n de batxillerat, de temàtiques ben diferents, però totes interessantíssimes: La regeneració amb ulls de planària; La màgia de l’atzar. El color dels ulls; i el que resultà guanyador, La construcció d’un drone.

La sala de l’institut estava plena de gom a gom amb els familiars, l’equip directiu del centre, professorat, el jurat dels treballs, l’inspector de zona, el sr. Toni Martí, el conseller de Cultura del Consell comarcal i el president del Consell comarcal, Carles Luz.