El telèfon mòbil com a centre de recursos educatius. Article del Diari de l’Educació

En aquest article es defensa l’ús dels dispositius mòbils a les aules com a recurs educatiu. Hi ha moltes apps educatives que poden ajudar l’alumnat a enriquir els coneixements de l’alumnat. Estem convençuts que també serveix per educar i aprendre, dins la classe i fora, diu l’autor de l’article.

Algunes possibilitats que es remarquen en l’article:

La selecció i ús d’apps per aprendre. A Catalunya tenim el projecte mSchools i la seva selecció de contingut mòbil educatiu de qualitat Toolbox, un excel·lent treball alimentat per professorat que tria apps i experiències per a l’aula i les recomana gratuïtament. Una proposta avalada per la pràctica d’un institut: triar grups d’apps gratuïtes en cada assignatura o treball per projectes, l’alumnat les descarrega al seu mòbil i les fa servir a l’aula de forma habitual. Després es comparteixen amb les famílies. L’ús crea l’hàbit i estimula l’interès, més enllà dels missatges instantanis i les fotos. Permetre el mòbil a l’aula possibilita que cada alumne pugui buscar més recursos i compartir-los. També al professorat, brindant-li exemples gratuïts i molt ben triats. Grans detalls, regals que obren els ulls. Alguns Symbaloo docents són excel·lents seleccions que no tenen preu.

Podeu llegir tot l’article aquí