Maleta “Laboratori de matemàtiques”

La maleta “Laboratori de matemàtiques” elaborada per l’equip CREAMAT del CESIRE ja està disponible per al préstec en aquest Servei Educatiu. Vinculada fins al curs passat a la proposta formativa homònima del CESIRE, diversos centres de la zona participants tant en el projecte com en la formació d’acompanyament han gaudit dels seus materials durant tot un curs escolar.

A partir d’enguany, finalitzat del projecte, el recurs és cedit a diferents Centres de Recursos Pedagògics passant a estar disponible per al professorat de la zona dins del termini de préstec estàndard del CRP.  Es tracta d’un material que pot ser d’utilitat per a la consolidació de la competència matemàtica de l’alumnat d’educació infantil, primàriasecundària o postobligatòria, a través dels diferents elements manipulatius que inclou. Tot plegat, independentment de l’edat dels aprenents, sota una mateixa idea d’experimentació.

Caixa A

• 4 pots Geomosaic (250 peces en cada un).
  • 4 pots Fraccions circulars, (60 peces per pot).
  • 2 pots Tangram, 12 jocs per pot.
  • 1 pot Pentòminos, 5 jocs de 12 peces.
  • 4 bosses del Tauler de fraccions.
  • Un Hodòmetre, roda mesura de distàncies.
Caixa B

• Maleta de daus (són 162).
  • Tauler de nombres fins al 100.
  • 2 caixes de Cubets encaixables, cadascuna amb 200 peces.
  • 10 taulers de Geoplans amb gomes elàstiques + targetes d’exemples de figures.
  • 2 caixes de Lokon (polígons encaixables), 312 peces per caixa.
  • Un Joc de volums (15 peces).
  • 2 paquets de miralls, 10 en cada un.

L’equip CREAMAT del CESIRE va elaborar tot un seguit de propostes didàctiques publicades al seu web vinculades amb el projecte “Laboratori de matemàtiques“. Adreçades a diferents etapes educatives, des d’Educació Infantil a Postobligatòria, es fonamenten en l’experimentació a través del treball amb els materials manipulatius que conté la maleta. Taula amb els diferents enllaços:

Propostes didàctiques de l’equip CREAMAT per al treball a l’aula amb els materials de la maleta
Geomosaic o “Blocs de patrons” (1)
Geomosaic o “Blocs de patrons” (2)
Geomosaic o “Blocs de patrons” (3)
Representació de fraccions
Tangram
Pentòminos
Hodòmetre: eina de mesura de distàncies
Daus: jocs de càlcul
Daus: probabilitat
Taula de nombres
Cubets encaixables: patrons i sèries
Cubets encaixables: vistes
Cubets encaixables: combinem
Geoplà
Lokon o “Polígons encaixables”
Volums amb aigua
Miralls: mirall simple
Miralls: llibre de miralls
Metre Cúbic

Algunes d’aquestes propostes inclouen vídeos recopilats també en una llista de reproducció del projecte o es complementen amb els audiovisuals didàctics recollits a la pàgina web del mateix (vídeos d’aula, de les sessions formatives o d’activitats amb els materials que conté la maleta).