Una passada de llengües! Experiència d’aula.

UNA PASSADA DE LLENGÜES!

El dilluns 17 d’abril, durant l’hora de pati, la major part de l’alumnat de l’Aula d’Acollida de l’institut Vescomtat de Cabrera (Hostalric), va organitzar una activitat lúdica de difusió d’algunes de les seves llengües d’origen: albanès, fula, saranhule, dàrija (àrab marroquí), tailandès i urdú.

Allò que els participants havien de fer era intentar pronunciar les paraules en les diverses llengües d’origen (a partir d’una transcripció fonètica aproximada en alfabet llatí) i trobar la traducció que tenien en unes fitxes, tot relacionant-les amb els termes corresponents en català.

Els nois i noies que atenien els participants eren parlants de la llengua de la fitxa que s’agafava però, com que no sempre era possible, també es disposava d’un solucionari.

L’activitat es va preparar a partir, bàsicament, de les parts del dia i del nom dels àpats. Els passos van ser els següents:

1. L’alumnat apuntava la paraula corresponent en el seu alfabet i, a vegades, en l’alfabet llatí.
  2. Després, l’estudiant deia a la professora la pronúncia i ella l’apuntava de manera que fos llegible per als qui no coneixem l’alfabet d’aquella llengua.
  3. Un cop repassat, s’apuntava en unes fitxes i se’n feia el solucionari.
  4. Finalment, es pintaven els marges d’un color distintiu i es plastificava.

Per estimular una mica més la participació dels nois i noies que no són de l’Aula d’Acollida, es premiava amb un val per a la nota de l’apartat de diversitat lingüística de la matèria de llengua.

PassadadeLlnges

Va estar molt bé!