Jocs de taula que ens ajuden a parlar

En articles anteriors hem parlat de la importància de la llengua oral a l’aula, avui us parlarem de com potenciar-la a través de jocs de taula. En trobareu una petita selecció per començar a fer-ne un tast. Aquells que tenen el símbol d’asterisc (*) són els que trobareu en préstec al CRP. 

Qui és qui? Aquest joc consisteix a fer preguntes tancades al contrincant per descobrir qui és el personatge misteriós que li ha tocat, a través de les respostes es poden descartar opcions fins que es té la solució. Podeu realitzar el vostre propi qui és qui amb elements que vulgueu treballar, els alumnes de classe, les emocions, personatges històrics, etc.

Story cubes*: El joc conté diversos daus amb icones per a crear històries. També en podeu fabricar un a la classe amb diferents imatges o bé temàtics segons el que s’estigui treballant. 

Parauleja: aquest joc de cartes és de doble cara. En una cara es representen 10 categories i en l’altre 3 lletres de diferent color. Ens ajudarà a millorar el vocabulari i la fluïdesa mental. 

Olívia*: És un joc concebut per ajudar a iniciar-se en el coneixement i l’ús de la llengua catalana. Està compost per: el “Quinto de noms” i el “Quinto d’accions” i “Cartes de personatges”. Cada joc permet diverses possibilitats d’utilització del material. Les propostes estan adreçades a diferents nivells de coneixement de la llengua.

Dixit*: La finalitat d’aquest joc és ser enigmàtic i clar a la vegada, conté cartes amb il·lustracions molt boniques que poden inspirar converses. Aquest joc potenciarà no només la llengua oral, sinó que també farà volar la imaginació dels que hi juguin. 

Story Box*: El joc conté peces de puzzle que es poden intercalar entre elles, amb l’objectiu de crear històries més o menys esbojarrades. 

Last Letter*: Aquest és un joc clàssic però amb ingredients nous, els jugadors hauran de buscar una paraula que comenci amb l’última lletra de la paraula mencionada anteriorment. Però amb una dificultat o ajuda afegida, que hauràs de casar les paraules amb les il·lustracions del joc. 

Recordable Pegs*: No és ben bé un joc, sinó més aviat un recurs que pensem que pot ser de gran utilitat. Són unes pinces que cada alumne pot enganxar-se a la roba que permeten gravar i després escoltar la intervenció que ha fet. 

Kamishibai*: És un joc que conté un escenari on es van passant les il·lustracions, que poden ser parts d’un conte, o no. Ens pot servir per fer hipòtesis, formular frases, debatre, descriure, buscar elements, etc.

Tots aquests jocs es poden gaudir a l’aula de diferents maneres des de la més clàssica i per la que s’ha pensat el joc, passant per adaptacions que pugueu fer per adaptar el joc a la vostra casuística. 

En determinats contextos podeu afegir una guia amb exponents lingüístics, i/o treballar possible vocabulari abans de jugar, d’aquesta manera donarem una falca als alumnes ajudant-los a conversar, ampliar el vocabulari i que es trobin a gust mentre practiquen la llengua oral. 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>