En aquesta ocasió us proposem una activitat formativa a càrrec de la Nàdia Ghulam “Acollida i acompanyament de l’alumnat migrant i refugiat”. Seran 3 sessions en format telemàtic els propers dijous 29 de febrer, dimarts 12 de març i dimarts 2 d’abrils de 17.30h a 19.30h.
L’activitat formativa té com a objectius:
-
- Entendre les implicacions del desplaçament forçat i els seus impactes en l’educació i la integració d’infants i famílies en el país receptor.
- Analitzar les diverses etapes del procés migratori i de refugi, així com les conseqüències per als qui l’experimenten.
- Reflexionar sobre el paper del professorat en l’acompanyament emocional dels infants migrants i refugiats.
- Proveir estratègies i recursos per facilitar la inclusió i l’acompanyament en entorns educatius dels infants, joves i famílies que han viscut la migració i el refugi.
Sessió 1 – Primera fase de l’acollida: càrregues emocionals i processos de dol.
Sessió 2 – Comprendre l’Islam. Introducció a la diversitat islàmica, creences i pràctiques
Sessió 3 – La segona fase de l’acollida: atenció a les necessitats i les pors dels infants refugiats i migrants.
La inscripció restarà oberta fins al 25 de febrer en aquest enllaç posant el codi 9001140555 al cercador d’activitats. L’assistència i aprofitament del curs certificarà 15 hores de formació.