VI Certamen literari Jocs Florals de Catalunya

El Departament d’Educació impulsa, un curs més,  el VI Certamen literari dels Jocs Florals Escolars de Catalunya, amb el triple objectiu de potenciar i estimular l’expressió i producció escrita de l’alumnat, fer ressò i potenciar certamens literaris que ja es realitzen en els centres educatius, i recuperar i fomentar una tradició arrelada al país.

En principi, l’organització d’aquesta sisena edició seguirà els criteris de l’edició anterior:

·         Una primera fase en cada Servei Educatiu de Zona, que escollirà, com a màxim, un treball guanyador per a cada categoria entre els presentats pels centres educatius (com a màxim, se’n poden presentar un per categoria).
·         Una fase de Servei Territorial, en què s’escull també un treball guanyador de cada categoria entre els guanyadors de la fase anterior.

·         Una fase nacional catalana en què s’escull el treball guanyador de cada categoria entre els guanyadors territorials.

Hi haurà 8 categories: 5 d’ensenyament primari i 3 d’ensenyament secundari, i els treballs es podran presentar tant en prosa com en poesia.

Us recordem que aquests últims cursos s’ha introduit una nova categoria a primària: el conte audiovisual i il·lustrat. Poden ser els escrits guanyadors d’un certamen literari intern del centre (o del municipi, la comarca…) o qualsevol altre escrit escolar produït en el marc educatiu que s’adapti a les bases generals del certamen pel que fa a l’extensió i altres requisits.

Els centres educatius heu d’escollir els treballs guanyadors i enviar-los al  CRP del Pla d’Urgell. Teniu temps fins el dia 24 d’abril de 2019  per presentar-los via correu electrònic  al crp-pladurgell@xtec.cat

Us enllacem les bases del concurs, així com les bases específiques de la categoria H del conte audiovisual i il·lustrat.
Per a més informació, podeu visitar el web http://xtec.gencat.cat/ca/centres/alscentres/premis/jocsflorals/1819/