Proposta d’UNICEF Catalunya per al Dia Mundial de la Infància

Com cada any, a UNICEF Catalunya proposa una activitat perquè l’alumnat exerceixi el seu dret a la participació i el faci visible durant la setmana del 20 de novembre, Dia Mundial de la Infància.

L’activitat d’enguany s’anomena Drets i emocions, i té com a objectiu aprendre a expressar com ens fan sentir els drets i les injustícies. L’activitat ens proposa aprofundir en el coneixement dels drets de la infància des d’una perspectiva emocional i d’empatia així com identificar les vulneracions de drets com a injustícies i ser capaços de posicionar-nos-hi.

Podeu trobar el formulari d’inscripció gratuït aquí des d’on també us podeu descarregar la guia de l’activitat amb els objectius, materials i desenvolupament així com les plantilles per imprimir. També podeu trobar algunes idees útils per a la seva difusió. Aquesta activitat pot ser un suport per enfortir les competències emocionals, lingüístiques i relacionals de l’alumnat i es pot adaptar al moment maduratiu de cada grup.

Si sou actius a les xarxes socials publiqueu les vostres activitats, notícies, fotos, dibuixos o tot allò que organitzeu amb els hashtags #dretsiemocions i #educadrets.

Podeu etiquetar o anomenar el  perfil de Twitter @unicef_cat per tal que en puguin fer el seguiment i la difusió.

D’altra banda, el diumenge, 20 de novembre, UNICEF Comitè Catalunya i el Diari ARA han unit esforços per elaborar plegats una edició especial del diari en paper, on se substitueixen les fotografies de les notícies per dibuixos fets per infants i adolescents. Hi han participat més de 40 escoles i entitats de tot Catalunya. El tema central d’aquesta edició especial del diari és el dret a la salut mental dels nens, nenes i adolescents.

L’edició digital del diari també publica un interactiu en el qual hi ha participat 4 joves catalans que dialoguen sobre el dret a la salut mental amb 4 personatges públics: la Clara Segura, en Julio Manrique, la Mariona Escoda i en Joan Roca.