Vint-i-quatre llibres sobre educació, collita 2019

Tot i acabant el 2019, és un bon moment per fer un recull de les novetats editorials sobre educació publicades al llarg de l’any. Un any que ha estat prolífic i variat. Ho acredita aquesta mostra de llibres, que no són tots, ni tan sols tots els que hauríem volgut incloure, però que sí que donen una idea del vigor del debat educatiu traslladat a l’àmbit literari.

En aquest enllaç hi trobareu una breu ressenya de cadascun d’ells.

• Beard, A. (2009)  Otras formas de aprender. Barcelona: Plataforma Editorial.
  • Cela, J. (2019) Picotejades pedagògiques. Barcelona: Rosa Sensat.
  • Echeita, G. (2019). Educación inclusiva. Barcelona: Octaedro.
  • Esteve Ràfols, (2019). M. Aventures d’aprenentatge. Vic: Eumo.
  • Fullan, M. (2019) El matiz. Por qué unos líderes triunfan y otros fracasan. Madrid: Morata.
  • Funes, J. (2019) Fer de mestre quan ningú no sap per a què serveix. Vic: Eumo.
  • Funes, J. (2018)  Estima’m quan menys ho mereixi… perquè és quan més ho necessito. Barcelona: Columna.
  • Larrosa, J. (2019). Esperando no se sabe qué sobre el oficio de profesor. Avinyonet del Penedès (Barcelona): Candaya.
  • Marí-Klose, P. (2019) La infancia que queremos. Madrid: Catarata.
  • Marquès, S. (2019). 1939: l’exili dels mestres del magisteri de Catalunya. Barcelona: Rosa Sensat.
  • Martínez, M/Jolonch, A (coord.) (2019).  Les paradoxes de la innovació educativa. Barcelona: Horsori.
  • Martorell. M / Marquès, S / Agulló, Mª C. (2019) Pioneres. Barcelona: Txalaparta-Pol·len.
  • Moliné, B; Planes, Ll; Bonals, J. (2019) L’escola compromesa amb el món. Barcelona: Graó.
  • Navarra, A. (2019). Devaluación continua. Tusquets: Barcelona.
  • Nomen, J. (2019).  El niño filósofo y el arte. Barcelona: Arpa.
  • Perrenaud, P. (2019). La organización del trabajo, clave de toda pedagogía diferenciada. Barcelona, Graó, 2019
  • Prats, E. (2019). L’escola importa. Vic: Eumo.
  • Rodríguez Martínez, C. (2019). Políticas educativas en un mundo global. Barcelona: Octaedro.
  • Saldanya Blasco, D/ Goula Mejón, J/ Cardona Tamayo, H/ Amat Gracía, C. (2019). El pati de l’escola en igualtat. Barcelona: Pol·len.
  • Sanmartí, N. (2019). Avaluar i aprendre: un únic procés. Barcelona: Octaedro.
  • Tonucci, F. (2018) Manual de guerrilla urbana. Barcelona: Graó.
  • Trilla, J, (2019) La moda reaccionaria en educación, Barcelona: Laertes.
  • Uruñuela, P. (2019)  La gestión del aula, Madrid: Narcea.
  • Williamsom, B. (2019).  El futuro del currículum. La educación y el conocimiento en la era digital. Madrid: Morata.