Programa formatiu de prevenció de la violència masclista

Aquest programa formatiu de prevenció de la violència masclista consta de formació per a docents, per l’alumnat de cicle superior d’Educació Primària i alumnat de 3r i 4t d’ESO i formació per les famílies.L’objectiu del programa formatiu és dotar a l’alumnat, els professors i les famílies d’eines i recursos que els permetin identificar i abordar la violència masclista.

La formació a l’alumnat i les famílies s’organitza entorn 4 mòduls d’activitats, d’una hora de durada cadascú i els continguts responen als següents temes:

• aproximació a la coeducació i l’equitat de gènere;
  • construcció de models alternatius de masculinitat i feminitat;
  • relacions afectives i sexuals saludables;
  • tolerància zero a la violència masclista i relacions abusives.

El programa formatiu de prevenció de violència masclista forma part del bloc preventiu del recent publicat  Protocol de prevenció, detecció i intervenció davant la violència masclista entre l’alumnat del Departament d’Educació.