Programa formatiu de prevenció de la violència masclista

El Departament d’Educació oferirà una 3a edició del programa formatiu de prevenció de la violència masclista (PVM) durant el segon quadrimestre del curs 2021-2022.

Aquest programa formatiu consisteix en la formació de docents, alumnat i famílies i s’organitza en dues fases:

Formació docent: s’ofereix el curs Prevenció i intervenció davant la violència masclista entre l’alumnat amb una durada de 30 hores semipresencials (20 hores en format virtual-síncron o presencial, si es garanteix el manteniment de les mesures de seguretat i salut laboral COVID-
19, i 10 hores per a l’elaboració d’un breu projecte). És una formació impartida per personal formador del Departament d’Educació i requereix de la participació d’un mínim de 3-4 docents per centre, preferentment tutors/es dels grups implicats i algun membre de l’equip directiu. En aquest sentit, cal tenir en compte de fer extensiu a tot el claustre els continguts treballats en el curs. Es preveu que aquesta formació es realitzi a partir del mes de febrer de l’any vinent.
Formació a alumnat i famílies: posteriorment, s’implementen en els centres tallers formatius adreçats a l’alumnat i les seves famílies, que han estat elaborats pel Departament d’Educació amb la col·laboració d’entitats expertes (CoeducaAcció i Fundació Aroa) i que imparteixen personal qualificat. Es preveu que aquests tallers es realitzin a partir del mes d’abril fins al maig.

a. Els tallers de l’alumnat, amb una durada de 4 hores (4 sessions d’1 hora) en sessions presencials, s’adrecen a l’alumnat de 5è i 6è de Primària i al de 3r i 4t d’ESO.
b. Els tallers de les famílies, amb una durada de 2 hores (1 sessió de 2 hores o 2 sessions d’1 hora) en sessions virtuals-síncrones, s’adrecen als familiars dels grups d’alumnes implicats, però també es poden fer extensius a la resta de famílies del centre.

Els materials dels tallers estan disponibles a la XTEC.
La participació en aquest programa implica el compromís per part dels centres de participar tant en la formació docent com en la implementació dels tallers.

Us compartim dues infografies amb informació del programa.

Educació primària

Educació secundària