Premis Extraordinaris de Batxillerat

S’ha publicat la nova convocatòria dels Premis Extraordinaris de Batxillerat. Aquests premis són un estímul més per als alumnes i un reconeixement oficial dels seus mèrits que demostra una preparació d’excel·lència en els estudis de batxillerat. Són també una mostra de la constància i compromís pel treball compartit entre estudiant, professorat i família.

Les proves es portaran a terme el 29 de juny de 2021, a les 8.30 hores, de manera simultània als centres que consten a la Resolució. No s’admetran alumnes que es presentin a una seu diferent d’aquella que consti a la sol·licitud d’inscripció.

Les proves consten de tres parts:

1. Comentari crític sobre un tema d’interès general de la realitat social, històrica o cultural. L’alumne ha de desenvolupar les idees a partir dels sabers adquirits en tots els àmbits de coneixement del batxillerat. En el plantejament de la prova es pot incloure documentació de partida i indicacions específiques. Es valorarà la coherència argumentativa i la capacitat de relació d’idees, la creativitat i la capacitat crítica. També es tindran en compte les capacitats lingüístiques de comprensió i expressió escrita (exposició clara i ordenada de les idees, construcció sintàctica correcta, riquesa lèxica i correcció ortogràfica).

L’alumne disposa de 90 minuts per a aquest exercici. Té un valor màxim de 20 punts. En cas d’empat, constitueix el primer criteri de desempat.

1. Llengua estrangera. Consisteix a exposar el propi punt de vista sobre un tema en la primera llengua estrangera cursada per l’alumne (alemany, anglès, francès o italià). Es valoren la capacitat analítica, la creativitat i l’originalitat de les idees, el rigor argumental, així com la fluïdesa en l’expressió escrita i el domini del vocabulari i de la sintaxi.

L’alumne disposa de 75 minuts. Té un valor màxim de 10 punts.

1. Matèria de modalitat. Consisteix a respondre qüestions proposades sobre una de les matèries de modalitat següents, en funció de la modalitat de batxillerat cursada per l’alumne. Per a la modalitat d’arts: Anàlisi Musical, Dibuix Artístic, Dibuix Tècnic i Fonaments de les Arts. Per a la modalitat de ciències i tecnologia: Biologia, Ciències de la Terra, Dibuix Tècnic, Física, Matemàtiques, Química i Tecnologia Industrial. Per a la modalitat d’humanitats i ciències socials: Economia d’Empresa, Grec, Llatí i Matemàtiques Aplicades a les Ciències Socials.

L’alumne disposa de 90 minuts. Té un valor màxim de 10 punts. En cas d’empat, constitueix el segon criteri de desempat.

Els alumnes han de fer la inscripció a les proves entre el 31 de maig i el 6 de juny de 2021Enllaç a la inscripció

Els centres educatius hauran de validar les inscripcions entre el 7 i el 9 de juny de 2021Enllaç al portal de centres

Per a més informació, consulteu la web del Departament d’Educació.

RESOLUCIÓ EDU/1283/2021, de 29 d’abril, per la qual s’obre la convocatòria per a la concessió dels Premis Extraordinaris de Batxillerat corresponents al curs 2020-2021.