Mirades al món: un recorregut pels conflictes actius

Tot i aprofitant que el proper 30 de gener té lloc El Dia Escolar de la No-violència i la Pau 2024 (o el seu acrònim DENIP), us presentem la iniciativa “Mirades al món: un recorregut pels conflictes actius”, impulsada per la Coordinadora d’ONGD i aMS de Lleida i la regidoria de Cooperació de la Paeria de Lleida.

Aquest programa educatiu, dissenyat especialment per als centres educatius, ofereix a l’alumnat de 10 a 14 anys una oportunitat única per enriquir la seva educació amb els valors, la cultura de pau i el coneixement del món on vivim.

A través de l’estudi de casos concrets com el Sàhara, Síria, Colòmbia, Palestina i Ucraïna, aquest programa proporciona a l’alumnat una visió adaptada sobre les causes i conseqüències de cada conflicte, així com les diverses formes de resolució pacífica. La guia educativa inclou informació detallada sobre cadascun dels conflictes, així com una proposta d’activitats per a implementar a les aules.

Descarregueu la guia educativa

A més, amb la col·laboració de Lleida Televisió, es realitzarà la gravació d’un programa en què els estudiants dels centres educatius participants explicaran els cinc conflictes treballats a les aules. Aquest programa destacarà els joves com a protagonistes, oferint-los l’oportunitat de compartir les seves percepcions, aprenentatges i idees sorgides dels tallers educatius, així com les seves perspectives sobre la cultura de la pau i les conseqüències dels conflictes globals.

Consulteu més informació