L’Escola Mestre Ignasi Peraire, esdevé escola associada a la UNESCO.

El passat 23 de novembre l’Escola Mestre Ignasi Peraire va celebrar que ha entrat a formar part de la Xarxa d’escoles associades a la UNESCO (XEAUC).

Les Escoles Associades de la UNESCO van néixer el 1953, amb l’objectiu de fomentar la cooperació i la pau internacionals a través de l’educació escolar.

A Catalunya, l’any 2006, es va crear la XEAUC, Xarxa d’Escoles Associades de la UNESCO a Catalunya, per tal de tenir entitat pròpia i potenciar la idea de xarxa catalana.

La XEAUC queda inscrita dins de la xarxa estatal REAU(Red de Escuelas Asociadas a la UNESCO) així com a la xarxa internacional PEA de la UNESCO.

L’escola Mestre Ignasi Peraire té una llarga trajectòria pel que fa a la cura del patrimoni (té apadrinats el monument a la sardana, el monument a la senyera i el trenquet de la sucrera a Mollerusa), al treball de les llengües ( a banda del català, castellà i anglès, ha incorporat l’alemany com a segona llengua estrangera) i la sensibilització per al desenvolupament sostenible (escola verda).

La inauguració de la placa UNESCO va tenir lloc al pavelló de l’escola amb l’alumnat i professorant del centre i va comptar amb la presència de representants de l’AMPA, del CRP, de l’Ajuntament de Mollerussa i de la Inspecció Educativa.

Felicitem a totes les persones que han fet possible aquest reconeixement i encoratgem l’alumnat a vetllar pels problemes mundials i el respecte per la diversitat cultures i els drets humans.

Podreu trobar la notícia a :