Al teu costat en la tria educativa

El departament d’Educació impulsa «Al teu costat en la tria educativa», un projecte d’informació i orientació acadèmica virtual per a l’alumnat. Aquesta iniciativa, en funcionament al web ensenyament.gencat.cat, vol ajudar els alumnes i les famílies a triar entre les diferents ofertes d’ensenyaments postobligatoris i els itineraris educatius.

Els alumnes, sobretot en els canvis d’etapa educativa, necessiten acompanyament en la tria de les diferents opcions i, per tant, cal informació i orientació educativa. Una informació que habitualment obtenien per diferents vies com l’assessorament dels professors i dels orientadors dels centres, els diferents canals del departament d’Educació, i els esdeveniments com el Saló de l’Ense-nyament i d’altres fires que s’han suspès a causa de la Covid-19.

És també amb l’objectiu de buscar noves formes de comunicació que Educació posa en funcionament aquest servei d’informació virtual, complementari de la tasca que ja es fa des dels centres educatius. El nou canal dona un servei d’orientació acadèmica personalitzada a través d’un llenguatge i formats virtuals pensats per a alumnes a partir de 16 anys.