Maleta de les aus de l’Estany d’Ivars i Vila-sana

Aquesta maleta disposa d’un recull de materials didàctics destinats a desenvolupar competències orientades a fer un ús responsable dels recursos naturals i tenir cura del medi ambient. Els materials han estat elaborats pel Grup de Treball de l’Estany d’Ivars i Vila-sana. Aquest grup de treball està constituït per professorat de diversos centres educatius de la zona així com per professionals tècnics del Consorci  de l’estany d’Ivars i Vila-sana. Llegeix més»

Apps d’utilitat per al professorat

Nearpod- Permet crear una presentació multimèdia,compartir-la amb l’alumnat per tal que la puguin carregar en els seus dispositius mòbils

Viper- Detector de plagis per a Windows

Attendance- Llista d’assistència per al mòbil

TooNoisy- Detector de soroll ambiental amb alarma.

Thinglink- Per crear imatges interactives

Adobe Scan-Reconeix textos en les fotos per tal de poder editar-los i seleccionar algunes de les seves parts.

Evernote- Bloc de notes que permet fer anotacions en el PC i obrir-les des del mòbil.

Box- Disc dur per treballar en equip.Estalvia enviar correus amb arxius adjunts.

Trello- Gestió de tasques, projectes i molt més.

Paper.li- Diari d’aula a la xarxa. Permet compil·lar notícies i crear una portada de diari en línia.

Socrative- Exàmens/tests/ diaris a través del mòbil, tablet o PC

Screencast-o-Matic- Videotutorials sense necessitat de càmara

Animoto- Vídeos sense esforç a partir de textos o fotos.

Remind- Recordatoris segurs per a l’alumnat

AnswerGarden- Eina per al feedback

Mentimeter- Interacció amb l’alumnat per votació en temps real

Instant classroom- Generador de grups d’alumnes

Moovly- Creació de vídeos

Kizoa- Creació i edició de vídeos

Kahoot- Eina per gamificar l’aula

Concurs BBVA de dibuix escolar

El Concurs BBVA de Dibuix Escolar es va instituir l’any 1982 i té per objectiu servir d’estímul per desenvolupar les habilitats i capacitats dels alumnes de primària en l’àmbit del dibuix i la il·lustració, a la vegada que llegeixen en català i aprenen sobre diverses temàtiques.

Amb aquesta iniciativa, els mestres poden treballar els contes al centre docent des de vessants tan diverses com la plàstica, la llengua catalana i els valors socials i cívics. Llegeix més»

Informatiu desembre 2018

Encetem el desembre amb la celebració del Dia Mundial de les Persones amb Discapacitat, el dia 3 al Teatre l’Amistat a les 11.00 h. Acte organitzat per la Llar Terres de Ponent, el CEE Siloé i l’Acudam. Informem també dels nous recursos educatius disponibles.

Cliqueu sobre la imatge per accedir al PDF i als enllaços.