Carpeta d’aprenentatge: Estimada escola, estimat infant.

Ja podeu fer ús dels recursos que ens ofereix la carpeta aprenentatge: Estimada escola, estimat infant. L’Ajuntament de Barcelona i la Direcció de Ciutat Educadora i Cultura de Barris (IMEB-ICUB) ha elaborat aquesta carpeta d’aprenentatge com un projecte per acompanyar emocionalment els infants des de l’àmbit escolar.

Aquest material didàctica va dirigit a l’alumnat de cicle mitjà i superior de primària, entre 8 i 12 anys, amb l’objectiu de facilitar eines i un acompanyament per treballar l’experiència, les emocions i les sensacions viscudes durant el confinament. Amb la carpeta d’aprenentatges es pretén que l’alumnat expressi les seves emocions, descobreixi les pròpies potencialitats i situi a l’infant com a agent de reflexió, subjecte actiu i amb drets.

Aquest és un projecte vinculat a la web Estimat Diari, que es va generar arran de al situació de confinament per tal que els infants de la ciutat de Barcelona poguessin compartir la seva veu durant aquell temps. Amb tot el material recollit s’ha creat una exposició itinerant, un relat col·lectiu viu, íntim, un diari d’infants fet exposició.. L’exposició es pot gaudir de manera espontània però també us podeu inscriure al taller vivencial per a infants de 6 a 11 anys, una activitat basada en el teatre, la participació i el joc per reflexionar, compartir i expressar tot allò que sentim. Podeu veure un vídeo de l’exposició que il·lustra el que els infants podran conèixer. Del 13 al 18 d’octubre, coincidint amb la Biennal de pensament, l’exposició “Estimat diari: Història d’un confinament” estarà instal·lada al pati de l’Ajuntament.