2a sessió de les Xarxes per al Canvi a Nou Barris: Treballem el focus de millora

Ja hem dut a terme la 2a sessió de les Xarxes per al Canvi a Nou Barris, que és la número 29 del programa. Aquesta segona sessió la vam realitzar el dijous 2 de febrer a l’ IEA Oriol Martorell (Xarxa Nou Barris 1) i a l’Escola Elisenda de Montcada el dijous 16 de febrer (Xarxa Nou Barris 2).  Volem donar les gràcies  tant a l’ IEA Oriol Martorell com a l’Escola Elisenda de Montcada per acollir-nos tan bé i estar tan ben predisposats a cedir els seus espais i a realitzar el rol d’amfitrions.

En aquesta segona sessió, teníem com a principals objectius:

• Compartir el focus de cada centre: A partir d’un formulari de google i de la “radiografia de centre”, els equips impulsors van concretar quina seria la temàtica, objecte de millora d’aquest curs. Del buidatge del formulari se’n desprèn la següent informació. Els centres que volen centrar-se en els processos avaluatius són:  ESC. Palma de Mallorca, Splai, ESC El Turó, Col·legi Cor de Maria Sabastida,INS Nou Barris, ESC. Santiago Rusiñol

Aquells que es plantegen treballar noves metodologies són: INS Barcelona Congrés, ESC. Àgora, INS Valldemossa, ESC. Calderón, INS Flos i Calcat, IE Turó de Roquetes, ESC. Víctor Català, ESC. Elisenda de Montcada, ESC. Marta Mata  i els que se centren en algun dels 6 vectors del currículum són: ESC. Timbaler del Bruc, IEA Oriol Martorell, ESC.Mestre Morera, ESC. Mercè Rodoreda.

A partir d’aquí es podran fer aliances entres els centres que tenen focus sembants i portar a terme un veritable aprenentatge entre iguals.

• Adonar-se com les creences, valors, judicis previs que tenim com a adults, professors, educadors,…ens condicionen la manera que tenim de gestionar l’aula i el què pensem que han d’aprendre, saber el nostre alumnat.  Per a treballar aquest objectiu, a partir de la dinàmica de puzzle vam posar a debat 3 articles: “Canviar l’escola o millorar-la?” de la Vivianne Robinson, Idees i actituds, del Joan Domènec i “Los docentes en la sociedad actual: sus creencias y cogniciones pedagógicas respecto al proceso didáctico”  (adaptació).

Al llarg de la sessió, vam poder compartir les següents experiències de centre: “Erasmus a primària, “Cosim a secundària (IEA Oriol Martorell),   (Esc Àgora)-XARXA NOU BARRIS 1

“Transformació de patis (Escola Elisenda de Montcada) i El banc de temps (Esc Víctor Català)-XARXA NOU BARRIS 2 . Totes elles ens van semblar molt interessants i exemplificadores  dels projectes singulars que s’estan duent a terme en aquests centres.

Per acabar la sessió, vam realitzar un mural col·lectiu on van quedar recollides totes les activitats que s’havien realitzat i vam concretar quines han de ser les propers tasques a fer. En aquest sentit, per a la propera trobada de la Xarxa, que tindrà lloc al març, els equips impulsors hauran de tenir a punt el document de treball “Pauta de reflexió per al marc de referència del focus de centre”. Apuntem en què ens centrarem: en continuar desenvolupant el focus de millora propi de cada centre i en com documentem tot el procés que s’està fent.

Emplacem els equips impulsors a continuar liderant aquesta tasca i ens retrobem al març!