Workshop d’inclusió

curs-educació-fisica-incl.-1

Aquest taller formatiu s’adreça a fisioterapeutes, mestres i professors d’Educació Física d’escoles ordinàries que tenen algun alumne amb discapacitat física d’origen neurològic a les seves aules. L’objectiu d’aquesta formació és conèixer la filosofia de l’escola inclusiva i dotar de recursos teòrics i pràctics per tal d’ajudar a aplicar estratègies metodològiques que afavoreixin la inclusió de l’infant amb una discapacitat neurològica. Es tracta de modificar els jocs, els esports i les sessions d’educació física tradicional i fer-los aptes i divertits per a tothom.

NÚMERO MÀXIM PERSONES INSCRITES: 30

PROFESSORAT:  Jordi Finestres Alberola I  Carles Yepes Baldó (MestreS d’educació física).

DATES: 15 i 22 de febrer

HORARI: de 17:30 a 19:30

LLOC:  Escola Sant Josep Travessera de Barcelona, 78-82. Sant Vicenç dels Horts.

INSCRIPCIONS: Cal clicar AQUÍ i tramitar-ho abans del 11 de febrer de 2016.

Objectiu:

Introduir els participants en els fonaments teoricopràctics que els capacitin per impartir activitat física  inclusives en la qual pugui participar qualsevol persona, independentment de les seves habilitats motrius o cognitives i amb discapacitat  o sense.

• Donant a conèixer estratègies i estructures de sessió que facilitin la inclusió de les persones amb discapacitat en les sessions d’educació física en grups ordinaris.
  • Creant unitats didàctiques on tots els estudiats tinguin cabuda
  • Facilitant un marc de reflexió sobre la inclusió i normalització social mitjançant l’educació física.

Continguts:

1. Coneixement de la discapacitat motriu
  2. Coneixement de diferents metodologies per facilitar la inclusió

Per a les pràctiques de les dues sessions cal portar roba esportiva i sabatilles esportives.

Estructura del curs

El curs constarà de 2 sessions de 2 hores que es distribuiran en part pràctica, 90% i teòric el 10%

Part pràctica

• Estratègies i recursos en les sessions d’educació física
  • Estructura d’una sessió d’un grup/classe per arribar a tots els infants segons la diversitat de capacitats i el seu desenvolupament motor.
  • Realització de transferències terapèutiques usuàries de cadira de rodes i altres ortesis.
  • Estructura d’una programació d’educació física inclusiva

Part teòrica

Reflexió i posada en comú de la pràctica realitzada amb tots els participants.

• Conèixer la discapacitat motriu
  • Conèixer diferents transferències esportives dels infants amb discapacitat en diferents espais.
  • Aprendre adaptacions i orientacions didàctiques que facilitin la participació de tothom
1a. SESSIÓ,  dia 15 de febrer de 2016
17:30 a 18:00 Presentació Teoria
18:00 a 18:30 Jocs de ritme i moviment Pràctica