La doctora Claveria es jubila

Després de tota una vida dedicada a la seva professió, la doctora s’ha jubilat i els CREDA la vàrem homenatjar en un acte que es va celebrar el passat 24 de febrer. El nostre sincer reconeixement per a la seva dedicació i compromís vers els nostres alumnes, les seves famílies i els nostre servei CREDA Baix Llobregat.

Durant l’acte, ens va demanar que féssim arribar a les famílies les següents paraules:

Estimats tots, els qui avui sou aquí i els qui no hi heu pogut estar T@ts!
Dir unes paraules en un moment emotiu no és fàcil, costa, perquè els diferents sentiments de tantes experiències viscudes, eclipsen al cor, que ja no batega amb normalitat. Per aquest motiu agraeixo que una persona molt especial i que em coneix molt bé, m’hagi donat l’oportunitat de preparar-ho.

Tot va començar amb EL DIAGNÒSTIC DE SORDESA A UN INFANT i  la possibilitat d’un tractament innovador: L’IMPLANT COCLEAR!!

Any 1992 … Recordo les paraules del llavors Cap de Servei:

Començarem a tractar la sordesa pregona amb l’implant coclear“…, un tractament que semblava pioner, però, NO en sabíem gaire. El que no quedava clar era que només es tractés d’ una cirurgia d’alta complexitat. Es necessitava una intervenció d’estimulació auditiva intensa… a l’hospital era difícil … Així va néixer l’avui COL·LABORACIÓ COORDINADA AMB ELS EQUIPS  dels CREDAs.
En un inici jo diria” una aventura“, després una llarga i bonica història amb la qual he conviscut dedicada junt amb tots vosaltres: àudio-protetistes predisposats que enganxàveu l’entrellat amb les famílies, els equips directius, les logopedes, els psicopedagogs.

Coneixement mutu, aprenentatge, docència, amistat, inquietuds i ganes de saber -ne més i més … I sobretot la fita d’aconseguir un bon treball interdisciplinari i multidisciplinari, que de mica en mica ha forjat un gran equip molt coordinat en bé dels nens amb sordesa i les seves famílies: UNA PRECIOSA FITA PER A TOTS

Els qui avui estem aquí i els que no hi han pogut ser, podem dir que ens ha unit l’amor a la feina ben feta, tant professional com social.
Què us vull dir de cor i sense mesura: MOLTES GRÀCIES!

MOLTES GRÀCIES per tots els anys compartits de feina i experiències … El WhatsApp és un testimoni ben guardat que ens ha permès fer i gaudir d’una coordinació informal i ràpida, sense horaris ni dies…, ACTUACIÓ ràpida i eficaç.

MOLTES GRÀCIES per l’estima rebuda en tots els moments de la meva vida professional, els bons i els no tan bons, i sobretot més enllà d’aquests, també els personals. Han nascut precioses amistats que perduraran sempre més. M’he sentit i em sento AFORTUNADA I MOLT FELIÇ.

Us voldria demanar DISCULPES si en algun moment no he estat encertada, no he atès les vostres peticions amb la deguda atenció o amb retard, és la feblesa humana de la Maria Antònia. PERDONEU tot allò que no hagi estat correcte.

MOLTES GRÀCIES és una parella de paraules amb molt significat per se i reflexa un dels valors que considero important en la meva vida: L’AGRAÏMENT. Us agraeixo de cor el dia d’avui. Em sento més que molt estimada!

No voldria que avui fos un comiat, NO, el vincle amb tot el que pugui representar un ajut i millora pels nens, nenes, joves amb sordesa i les seves famílies resta viu amb mi per sempre més…, Hi ha una “paraula màgica” que allarga el moltes gràcies: SEGUIM!!
Desglosso cada lletra d’aquesta paraula màgica que ha de mantenir viu a un equip:

S: SEMPRE JUNTS PER ACONSEGUIR L’ESSÈNCIA del treball coordinat que ÉS millorar la vida de les persones amb sordesa cada dia.
E: EMPATIA AMB EL MÉS VULNERABLE, el nen i la seva família, que ÉS el rumb de l’essència per fer-ho possible.
G: GUIAR, al nen o a la persona amb sordesa, AMB CONEIXEMENT, SENY i CORDIALITAT ÉS el camí per aconseguir la millor intervenció terapèutica
U: UNIÓ ENTRE ELS PROFESSIONALS AMB REPTES DE MILLORA, ÉS una fita indispensable.
I: I.LUSIÓ de fer la feina ben feta, AMB COORDINACIÓ, ÉS el secret de l’èxit.
M: MAI DEIXAR DE LLUITAR PER UNA MÍNIMA MILLORA, ÉS que els mínims sumen al màxim, malgrat les decepcions i ensurts en el camí.

Unes paraules pels nens, joves i nois amb sordesa i les seves famílies

Estimades famílies, pares, tutors, germans:

Us agraeixo de cor la confiança dipositada en mi lligada a l’equip que he dirigit durant molts anys, envers la SALUT AUDITIVA i PERSONAL dels vostres fills.Per mi ha estat un privilegi professional i personal immesurable, el més gran de la meva trajectòria professional. Guardo al cor la vostra estima incondicional. MOLTES GRÀCIES!

Estimats nens, nenes, nois i noies:

La sordesa ens ha unit i us acompanya com a una diversitat més de la vida. Les pròtesis auditives, l’implant coclear, els implants…, us ajuden a sentir-hi bé. L’ESFORÇ I LA FORTALESA que suposa convertir el so en escolta és una VICTÒRIA a la vida.  Amb aquests companys virtuals convertireu o ja ho heu fet, la diversitat en la “normalitat” i, amb aquesta, qualsevol fita que us proposeu a la vida. Us guardo al cor amb molta estima. MOLTES GRÀCIES per haver-me deixat participar-hi!

AMB MOLTA ESTIMA, per a tots i per cadascú de vosaltres

Maria Antònia, “la Dra. Claveria”

Barcelona , 24 de febrer del 2024

1. Yolanda Lozano Rivera