Ja és aquí la primavera!

El passat dissabte 20 de març vam entrar a la primavera, concretament a les 18.32h!I sembla mentida, amb la sensació que tenim al Pallars de que la primavera arriba tant tard, ja hem començat a notar els primers canvis. No només en el fet de que hi ha dies que podem prescindir, en hores solars, de l’abric habitual que ens acompanya durant l’hivern sinó que a més a més cada dia que passa despunta alguna flor o ens sorprèn l’arribada d’algun ocell que ve a passar la  temporada d’estiu  a les nostre contrades!

A l’apartat d’escoles del bloc últimament no parem de fer referència a aquestes espècies que comencem a veure o escoltar. Volíem en aquest article fer una mica de recull i compartir-ho amb tots vosaltres. Esperem que ens deixeu comentaris al nostre bloc sobre els canvis que aneu observant!

I és que … no us passa que quan obriu la finestra de casa ja sentiu les cantarelles dels moixons que ens acompanyen durant els dolços mesos d’estiu? I és que mallerengues, cotxes fumades, merles, pinsans i sits ja comencen a preparar el període de reproducció, i és clar, és cantant i lluint el  plomatge quan els mascles aconsegueixen atraure alguna femella!

I d’ocells migradors que venen a passar l’estiu, de moment hem pogut sentir el “xut, xut, xut, xut, xut, xut, …” del xot, hem observat una parella de puputs fent voleiades amb la fresca de primera hora del matí o roquerols fent vols rasants dignes d’un bon aviador. Hi ha altres espècies que passen l’hivern en zones més baixes i  pugen de cota quan comença arribar el bon temps. És el cas de la parella d’ànec collverd que trobem cada any a l’estany de Ratera durant les nostres sortides amb escolars al Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici. Ahir dijous 25 de març ja va ser el primer dia que els vam poder observar! I l’aliga marcenca? Què l’heu pogut ja observar? El nom fa honor al mes que sol arribar.

puput

xot

roquerol

I de plantes i arbres, què hem de dir! Ja tenim els ametllers florits, algun cirerer que també tímidament comença, les salenques amb les seves curioses flors,… I atents aquestes vacances amb la floració del “nazareno” nom comú castellà que rep l’espècie Muscari neglectum en honor a les celebracions que es realitzen a Setmana Santa.

Flors d'ametller

Salenca

"Nazarenos"
“Nazarenos”

Doncs això és tot … i el que ens queda! Esperem alguna aportació vostre sobre el que aneu guaitant i anotant!

Bones vacances de Setmana Santa,

Neus, Esther, Laura, Lurdes, Lluís i Mar