Reivindiquem les dones i nenes científiques!

Segons l’ONU, la ciència i la igualtat de gènere són vitals per desenvolupar els ODS dins l’Agenda 2030 que s’ha marcat l’organització. Des del CdA de Flix i el Grup de Natura Freixe, ens hem volgut sumar a les activitats en commemoració del Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència, juntament amb l’Escola Enric Grau i Fontseré de Flix.

Hem obert un espai de reflexió sobre que desafortunadament l’accés de les dones a desenvolupar carreres relacionades amb la ciència segueix tenint moltes barreres, i per acabar, hem dut a terme una experiència educativa científica, en el marc del projecte compartit de la Salut de l’aigua. D’acord amb un estudi realitzat a 14 països, la probabilitat que les estudiants acabin una llicenciatura, un màster i un doctorat en alguna matèria relacionada amb la ciència és del 18%, 8% i 2%, respectivament. Mentre que la probabilitat pels estudiants masculins és del 37%, 18% i 6%.

No volem deixar passar l’ocasió de fer-nos ressó, de que avui des del programa d’innovació STEAMcat, han organitzat i promogut que més de 450 #100tífiques s’hagin connectat amb 480 escoles per explicar a nens i nenes que poden arribar a ser el que vulguin i es proposin! ENDAVANT !!!

#joemquedoacasa