Naturescola: Fem olives! Descobrim el món de l’oli de manera tradicional.

El passat dijous tal com estava previst, vam dur a terme una jornada educativa amb experiències didàctiques inclusives relacionades amb el món de l’oli de manera tradicional amb l’Escola de Flix i el CEE Jeroni de Moragas, als camps de conreu de l’Alberg Vilar riu de Baix de Flix.

Mitjançant grups cooperatius, vam començar esbrinant quines són les tasques que els/les pagesos/es han de dur a terme al camp abans d’arribar a collir el fruit de l’olivera. Seguidament, ens vam disposar a convertir-nos ens pagesos/es i recol·lectar manualment amb l’ajuda de borrasses i rascletes les olives d’algunes oliveres, i no ho vam fer del tot malament, ja que en vam recollir una bona pila!

En acabar, vam realitzar un petit tast d’oli, on gràcies als nostres sentits, vam poder descobrir característiques i diferències entre alguns olis comercials de diferent categoria. Després de dinar i jugar una estona, ens vam dirigir cap al Molí d’Oli Flix, ubicat en un edifici històric del s.XVII.

Un cop allí, després de resoldre alguns reptes i la visualització d’un vídeo explicatiu, gràcies a la informació obtinguda, els diferents grups ens van anar ajudant a conèixer els diversos espais de les instal·lacions del molí a través de la seva explicació, i així d’aquesta manera, entre tots/es vam acabar descobrint el procés de com s’acaba transformant l’oliva amb l’oli de manera tradicional.

Va ser un dia carregat d’emoció i aprenentatges, que tothom vam valorar molt positivament i que, ja ens hem emplaçat a tornar-ho a repetir el curs vinent! Ara aquest curs, caldrà esperar fins al mes de febrer on tornarem a viure una experiència compartida tots/es, aquest cop sobre el món dels nostres estimats ocells a la Reserva Natural de Sebes. Gràcies a tots/es per formar part d’aquesta iniciativa!