Nens i nenes de l’Escola Jaume I investiguen la qualitat de l’aigua de la riera

Avui, un grup entusiasta de nens i nenes de 4t de l’Escola Jaume I de Barcelona han realitzat la seva sortida de camp per a indagar sobre la qualitat de l’aigua de la riera de Vallvidrera, molt a prop del restaurant Can Castellví, a la Rierada.

img_9100Han analitzat algunes propietats de l’aigua, com la temperatura, el color, l’olor, la terbolesa…; també han identificat la vegetació de ribera i finalment han capturat mostres significatives dels animals que viuen a la riera per tal d’esbrinar la qualitat de l’aigua. La llista de petits invertebrats trobats entre tots és llarga: mol·luscs, com la limnea i el barretet; crustacis, com la gambeta; insectes, que han estat majoria, com l’efímera, l’espiadimonis, la libèl·lula, l’escorpí d’aigua, el sabater, el nedador d’esquena, la mosca negra, i la larva d’un petit mosquit. Aquesta vegada no s’ha trobat cap vertebrat a l’aigua.

Els nens han pogut comprovar que l’aigua, tot i l’aparença de “neta”, no té tan bona qualitat com sembla.

Gràcies per investigar la riera i fins a una altra!