L’aigua de la riera, és bona?

Els alumnes de 6è de l’Escola Herois del Bruc (Piera) han estat investigant la qualitat de l’aigua de la riera de Vallvidrera els dies 30 de gener i 17 de febrer.

Després d’una petita introducció a l’aula els nens i les nenes van explicar com ho farien per investigar la qualitat de l’aigua; després van fer l’inventari del material que necessitarien.

Un cop a la riera van analitzar algunes  propietats físiques i químiques de l’aigua com l’olor, el color, la presència d’escuma; també van mesurar la fondària, l’amplada, i la velocitat de l’aigua. Després van identificar la vegetació característica de ribera i finalment van capturar invertebrats de l’aigua.

img_20170217_134947
Mig a les fosques, durant la projecció de tots els invertebrats trobats a la pantalla

Un cop al laboratori, van estudiar amb deteniment les mostres obtingudes per tal de deduir la qualitat de l’aigua de la riera mitjançant el mètode dels índexs biològics de contaminació. Qualitat regular: aquest va ser el resultat que vam obtenir. Els alumnes van fer algunes propostes per a millorar la riera.

Fins a un altre any!

Si voleu saber més coses dels animals que viuen a la riera podeu consultar els articles del nostre web.