L’aventura del bosc de 3r de l’Escola Màrius Torres

L’aventura al bosc de 3r és el que han gaudit aquest dimarts 8 de febrer els nens i nenes de l’Escola Màrius Torres de l’Hospitalet de Llobregat al Camp d’aprenentatge de Can Santoi. Els infants de tercer han sortit a caminar i a descobrir el bosc amb moltes ganes de conèixer també els animals que hi viuen. L’escola vincula la sortida amb la vivència i el coneixement del món vegetal. Els infants s’han familiaritzat amb les alzines, des de les arrels fins els fruits: els glans. També han conegut els principals vegetals de l’alzinar: el marfull, el galzeran, l’heura, l’arítjol i la falzia negra. Un altre experiència que els ha agradat és la de caminar pel bosc una estona amb els ulls tapats i acompanyats. Han experimentat amb tots els sentits, des del trepitjar un terra tou, amb fulles i branques, fins les olors de bolets de les fulles que es descomposen a terra.

Hem complementat l’experiència amb algunes pinzellades de com trobar els noms de les plantes, amb unes fitxes que els han ajudat. També alguns elements d’orientació del bosc observant les molses i aprenent a situar-se amb l’ajuda de les brúixoles. Els infants ja coneixen el valor ambiental dels boscos per l’aire net que ens proporcionen.

Aquest hivern hem trobat el bosc bastant sec a causa de la sequera que estem passant, però també hem vist la riera de Vallvidrera portant aigua. Al seu voltant han vist moltes altres plantes i ocells que hi van a beure. Tots els infants han estat molt contents de passejar per aquests llocs tant diferents als entorns urbans que ens són més familiars. L’Escola Marius Torres també ha fet el seu reportatge. Celebrem l’aprenentatge que n’hem tret.

1. Laia

Som els nens i nenes de Tercer A. Ens van agradar molt totes les acivitats. Ho estem treballant a la classe ara mateix.