Una meteorologia de pel·lícula amb la classe “High School Musical”

La classe “High School Musical” (5è A) de l’Escola Miquel Martí i Pol de Sant Feliu de Llobregat han realitzat al seu centre l’activitat de meteorologia “Observació i mesura del temps atmosfèric”

Després d’una breu introducció a la seva classe sobre els aparells meteorològics que analitzarien i les unitats de mesura que utilitzarien, s’han dividit en sis grups de treball per a fer una gimcana i la predicció del temps de l’endemà.

Tres grups han començat fent un recorregut, on havien de trobar 8 aparells meteorològics repartits per l’espai de l’hort i quan ha plogut pel porxo del pati (quatre tipus de termòmetres, higròmetre, penell, pluviòmetre i anemòmetre), fer una mesura  i completar una fitxa per tal d’aprendre la funció de cada aparell. A continuació han experimentat el “taller de sensacions”, on han fet servir els seu propi cos per esbrinar la temperatura d’aigua, aire i terra. Com costa això de ser bon termòmetre d’aigua! Sempre ens pensem que està més freda del que realment és.

Entretant els altres tres grups han fet de dones i homes del temps i professionalment han preparat una predicció dels temps pel dia següent a partir del mapa del temps del Servei Meteorològic de Catalunya. Han dissenyat un guió i s’han repartit les tasques de presentadors, director i càmera. Llavors han fet les gravacions a l’aula simulant estar a la televisió.

Després s’han intercanviat per completar tota la sèrie d’activitats.

Ha estat un grup de pel·lícula! Ens veiem el curs vinent!