Uns meteoròlegs molt professionals

Divendres 5 de febrer l’alumnat de 1r A d’ESO de l’Institut Escola Puig i Gairalt de l’Hospitalet de Llobregat s’ha convertit en meteoròlegs i meteoròlogues professionals per un dia.

Dins del context de l’assignatura de Biologia i Geologia, han pogut viure de primera mà tot el procés d’elaboració de prediccions meteorològiques i el maneig dels instruments necessaris per arribar a aquestes prediccions.

Han engegat l’activitat de manera comuna i participativa aportant coneixements previs sobre conceptes de meteorologia, sobre els aparells utilitzats i sobre les unitats de mesura d’aquests aparells.

Posteriorment s’han agrupat en equips de treball i uns s’han quedat a l’aula preparant “l’Espai del Temps” per a uns informatius ficticis mentre els altres grups han sortit al pati per realitzar “la Gimcana dels instruments de meteorologia”.

Per tal de preparar “l’Espai del Temps” i fer la predicció pel dia següent, l’alumnat ha recopilat dades meteorològiques de l’estació digital del CdA que proporciona la xarxa eduMET. També han interpretat els mapes d’isòbares que proporciona el Met Office i per completar la predicció han revisat la informació del Servei Meteorològic de Catalunya. A partir d’aquí han elaborat  un mapa de símbols i una predicció del temps per a tota Catalunya. Ara si, ja estan preparats per al rodatge: 3, 2, 1, càmera i acció! Els ha quedat un “Espai del Temps” d’allò més professional i digne d’un telenotícies!

I mentrestant, a l’exterior, l’alumnat ha pogut manipular i conèixer de primera mà el funcionament de fins a 13 aparells meteorològics diferents com termòmetres, psicròmetres, baròmetres, higròmetre,anemòmetre i penell entre altres. Han registrat els valors que indicaven els aparells i han esbrinat com funcionaven per mesurar paràmetres meteorològics.

Després els equips de treball s’han intercanviat per completar tota l’activitat.

Finalment, hi ha hagut una posada en comú de l’activitat i les seves cares ho deien tot! Un matí ben profitós per a tots!