Treiem molt profit del Sol

Aquest dimecres 11/11/2020 hem estat a l’Escola Juan Ramón Jiménez de Martorell amb els alumnes de 5è A fent uns experiments molt interessants relacionats amb el nostre estimadíssim Sol.

Vam començar el dia fent una petita introducció sobre els diferents tipus de raigs que ens envia el Sol i la seva utilitat. Vam veure una placa fotovoltaica  i  com converteix la llum del Sol en electricitat. Semblava màgia! Ens vam dividir en grups de treball i vam treballar com uns grans científics en diferents tipus d’experiments! Un d’ells consistia en fer un molinet amb un petit circuit elèctric i  una placa fotovoltaica. Tots els grups van aconseguir que el molinet girés quan els vam treure al pati i els hi va donar la llum.

Vam descobrir també com cuinar amb una cuina solar parabòlica, que concentrant la calor provinent del Sol va arribar a 100ºC de temperatura i  vam cuinar unes pomes amb sucre. És increïble l’eficient que és el nostre amic Sol!

També vam fabricar uns col·lectors solars i vam comprovar com unes mànegues de color negre escalfaven l’aigua. També  vam poder veure com funciona l’efecte hivernacle, comprovant que els col·lectors tancats amb un vidre per sobre escalfaven més l’aigua, arribant fins a 74ºC. Quina energia té el Sol!

Ha sigut un dia molt emocionant i divertit on hem aprés molt!! Sou uns grans científics!