Descobrim el bosc amb els cinc sentits

Avui 12 de novembre de 2020 els alumnes de 4t de primària de l’Escola Madorell de Molins de Rei han descobert el bosc a l’entorn del Camp d’Aprenentatge de Can Santoi.

Abans de començar la nostra gran aventura de descoberta hem fet una petita introducció on hem vist els dibuixos que han fet a l’escola i hem comentat els diferents elements que conformen un bosc. També hem preparat les nostres motxilles d’exploradors amb tot el material necessari per les activitats que faríem després.

Després d’esmorzar hem començat amb una bona caminada fins arribar a un gran arbre, un dels més antics del bosc, i en grups de treball l’hem investigat a fons. Hem observat la seva forma i fent servir un llapis i una cinta mètrica hem mesurat l’alçada i el perímetre. Després amb ceres i un full per calcar hem obtingut una empremta de la seva escorça. També ens hem fixat en les seves fulles punxoses i els seus fruits, els aglans, que agraden molt a alguns animals, com els esquirols i els porcs senglars que hi viuen. Al final han descobert el seu nom: era l’alzina!!

Però la nostra aventura de científics no ha acabat aquí! Després hem fet un passeig molt especial per dins del bosc…. amb els ulls tapats!. Hem escoltat, olorat, sentit, provat i tocat elements del bosc, i hem descobert que la natura ens aporta moltes sensacions diferents! Amb la brúixola ens hem orientat, veient que ens trobàvem en el vessant de l’obaga, i hem finalitzat la nostra excursió amb una gimcana de descoberta de les plantes del bosc molt divertida on tots hem aconseguit trobar els noms i les característiques principals de cadascuna de elles!

Heu sigut molt bons científics! Ens veiem aviat!