Som meteoròlegs!

Aquest dimecres dia 2 de febrer de 2022, amb motiu del projecte “Som meteoròlegs“, l’alumnat dels dos grups de quart de l’Escola Mercè Rodoreda de Martorell s’ha desplaçat als espais del Camp d’aprenentatge de Can Santoi per entrar en contacte directe amb el món de la previsió meteorològica. Han conegut els aparells de mesura, la caseta meteorològica, l’estació meteorològica digital, i hem gravat la previsió del temps com les que s’ofereixen als mitjans audiovisuals. El Camp d’aprenentatge de Can Santoi, coordinat amb l’escola, ha adequat el taller Quin temps fa? al seu projecte.

Ens ha fet un temps assolellat de ple anticicló. Els nens i les nenes de l’escola s’han preparat molt bé abans de venir, familiaritzant-se amb el vocabulari dels aparells de mesura, els núvols i les àrees geogràfiques del mapa del temps. En arribar hem iniciat els diversos tallers, començant per una gimcana d’aparells meteorològics en la que els ha calgut aprendre a trobar el valor i la unitat de cada mesura: la temperatura amb graus centígrads, noms dels vents, la velocitat del vent en quilòmetres per hora, la pluja en litres per metre quadrat i molt més.

Hem complementat el primer taller amb un altre de sensacions tèrmiques. Cadascú ha après a apreciar les temperatures de l’aire, l’aigua i el terra. Hem compartit les sensacions i hem vist que no tots notem igual la calor o el fred. A continuació, ja com a meteoròlegs, hem pres les dades de la caseta meteorològica de Can Santoi. Hem pogut complementar l’obtenció de dades amb l’estació meteorològica digital i en xarxa, com a exemple de la modernització de la meteorologia.

Finalment, els vuit equips de l’escola s’han organitzat per gravar les seves prediccions del temps per demà dia 3 de febrer. Tothom s’hi ha implicat, el càmera, els presentadors, el tècnic de llum i l’apuntador. N’hem quedat molt satisfets de la vivència. Hem viscut amb emoció tot el procés, des de la mesura de cada aparell fins la gravació de la previsió. I tant que “Som meteoròlegs“. Potser alguns s’hi dedicaran de més grans.

1. Anna Maria

Ha estat una sortida molt interessant,lúdica, vivencial i engrescadora. Ens ha ajudat molt a assolir molts conceptes que estem treballant al nostre projecte “Soms meteoròlegs”. També ha estat molt divertit fer les gravacions per fer les prediccions del temps , ja que, en tot moment els nens eren els protagonistes de l’activitat.