Meteoròlegs per un dia

Els alumnes de 4t de primària de l’Escola Mercè Rodoreda han vingut avui, dimarts 19 de març de 2024, des de Martorell fins al Camp d’Aprenentatge de Can Santoi per realitzar l’activitat de meteorologia, aprendre quins instruments s’utilitzen per conèixer quin temps fa i així poder fer-ne la predicció de l’endemà.

Per començar han vist tant l’estació meteorològica digital com els diferents aparells que ens permeten conèixer la temperatura (els termòmetres d’aire, d’aigua i de terra), la quantitat de pluja que ha caigut (el pluviòmetre), la velocitat del vent (l’anemòmetre) i la seva direcció (el penell). Després han fet una gimcana on han après a utilitzar tots aquests aparells i han registrat totes les dades en una fitxa amb les seves unitats corresponents.

Seguidament han utilitzat la pell dels braços i les mans com un termòmetre i han vist que poden sentir la temperatura exterior, però cadascú amb petites diferències. Han comparat el que havien notat amb la temperatura real que marcaven els termòmetres d’ambient, d’aigua i de terra i han vist com canviava una mica segons la percepció de cada persona.

Per acabar, s’han centrat en una de les feines dels meteoròlegs: la predicció del temps. Han preparat el mapa del temps de demà i, en equips, s’han repartit les diferents tasques que s’han de fer per poder gravar la predicció del temps com si estiguéssim a un plató de televisió. Aquestes tasques són les de direcció, presentadors, apuntador, càmera i il·luminació.

Heu fet una gran tasca, fins ben aviat!