Les estrelles del cinema s’estrenen en la meteorologia

La classe de cinqué “Les estrelles del cinema” de l’Escola Nova de Cervelló ha vingut dimarts 6 de febrer fins al Camp d’Aprenentatge de Can Santoi per realitzar l’activitat d’observació i mesura del temps atmosfèric com a cloenda del seu projecte sobre meteorologia i realitzar també la predicció del temps per l’endemà.

Per començar han vist els diferents aparells que ens permeten conèixer la temperatura (els termòmetres d’aire, de màxima i mínima, d’aigua i de terra), la quantitat de pluja que ha caigut (el pluviòmetre), la velocitat del vent (l’anemòmetre) i la seva direcció (el penell, ajudant-se d’una brúixola per orientar-lo). Han fet una gimcana on han après a utilitzar tots aquests aparells i han registrat totes les dades en una fitxa amb les seves unitats corresponents.

Seguidament han utilitzat la seva pell com un termòmetre i han vist que nosaltres també percebem la temperatura, però cadascú amb petites diferències. Han comparat el que havien notat amb la temperatura real que marcaven els termòmetres i han vist com canviava una mica segons la percepció de cadascú de nosaltres.

També han vist tant l’estació meteorològica digital com la caseta meteorològica, on han pres nota de les dades meteorològiques del dia d’avui.

Per acabar, s’han centrat en una de les feines dels meteoròlegs i meteoròlogues: la predicció del temps. Han preparat el mapa del temps de demà, a partir del de la web del Servei Meteorològic de Catalunya, i s’han repartit, per equips, les diferents tasques que s’han de fer per poder gravar-la com si estiguessin a un plató de televisió. Han fet una feina molt professional.

A partir d’ara es miraran el cel amb uns altres ulls.